تاریخ انتشار: شنبه 1402/11/14 - 08:12
کد خبر: 495288

نگاهی بر عملکرد نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی؛

کارنامه عملکرد نمایندگان آذربایجان شرقی/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

کارنامه عملکرد نمایندگان آذربایجان شرقی/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آمار موجود، میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بر اساس تعداد مشارکت در رای گیری ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده است، و به عنوان شاخص فعالیت ایشان در نظر گرفته شده است. ملاک ارزیابی صورت گرفته سامانه شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

در ابتدا ضمن معرفی اسامی نمایندگان راه‌یافته دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان آذربایجان شرقی، نمایندگانی که در سامانه شفافیت عضویت دارند بررسی خواهد شد، افرادی که در گزارش عملکرد و شمول بررسی‌های انجام شده در این گزارش نامبرده نشده‌اند و حضور ندارند، در سامانه فوق الذکر عضویت ندارند.

اسامی نمایندگان راه‌ یافته به مجلس شورای اسلامی از استان آذربایجان شرقی که در سامانه شفافیت آراء نمایندگان اقدام به ثبت نام نکرده و آرا و عملکرد آنها در هیچ یک از بخش‌های فوق الذکر شفاف نیست، به شرح زیر است: 

1- مسعود پزشکیان

2- علیرضا منادی سفیدان

3- معصومه باشایی بهرام

4- سید علی موسوی

5- غلامرضا نوری قزلجه

6- الله وردی دهقانی

رتبه نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس 

جناب آقای محمدحسین فرهنگی نماینده شهر تبریز ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای محمدحسین فرهنگی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 89 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 11 درصد نیز حضور نداشته‌اند. فرهنگی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1652 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1102 رای موافق، 488 رای مخالف و 22 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 40 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 12 در بین نمایندگان 

 

جناب آقای احمد علیرضابیگی نماینده شهر تبریز ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای احمد علیرضابیگی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 89 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 11 درصد نیز حضور نداشته‌اند. علیرضابیگی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1657 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1223 رای موافق، 379 رای مخالف و 12 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 43 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 21 در بین نمایندگان 

جناب آقای روح اله متفکرآزاد نماینده شهر تبریز ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای روح اله متفکرآزاد ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 87 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 13 درصد نیز حضور نداشته‌اند. متفکرآزاد در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1627 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1268 رای موافق، 279 رای مخالف و 9 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 71 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 25 در بین نمایندگان 

جناب آقای سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده شهر تبریز ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 85 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 15 درصد نیز حضور نداشته‌اند. میرتاج‌الدینی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1577 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1178 رای موافق، 248 رای مخالف و 20 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 131 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 42 در بین نمایندگان 

جناب آقای مهدی اسماعیلی نماینده شهر میانه ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1707 مورد عملکرد جناب آقای مهدی اسماعیلی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 88 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 12 درصد نیز حضور نداشته‌اند. اسماعیلی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1506 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1034 رای موافق، 275 رای مخالف و 50 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 147 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 65 در بین نمایندگان 

جناب آقای علی علیزاده نماینده شهر مراغه ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1669 مورد عملکرد جناب آقای علی علیزاده ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 90 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 10 درصد نیز حضور نداشته‌اند. علیزاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1510 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 521 رای موافق، 320 رای مخالف و 371 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 298 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 80 در بین نمایندگان 

جناب آقای سیدمرتضی حسینی نماینده شهر میانه ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای سیدمرتضی حسینی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 86 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 14 درصد نیز حضور نداشته‌اند. حسینی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1607 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 823 رای موافق، 267 رای مخالف و 108 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 409 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 93 در بین نمایندگان 

جناب آقای سیدحمزه امینی نماینده شهر هشترود ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1645 مورد عملکرد جناب آقای سیدحمزه امینی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 75 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 25 درصد نیز حضور نداشته‌اند. امینی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1227 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 888 رای موافق، 268 رای مخالف و 4 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 67 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 106 در بین نمایندگان 

جناب آقای جعفر راستی نماینده شهر شبستر ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1707 مورد عملکرد جناب آقای جعفر راستی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 82 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 18 درصد نیز حضور نداشته‌اند. راستی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1395 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 634 رای موافق، 104 رای مخالف و 193 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 464 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 146 در بین نمایندگان 

جناب آقای محمد باقری‌بناب نماینده شهر بناب ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای محمد باقری‌بناب ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 63 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 37 درصد نیز حضور نداشته‌اند. باقری‌بناب در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1184 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 608 رای موافق، 256 رای مخالف و 35 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 285 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 161 در بین نمایندگان 

جناب آقای حسین حاتمی نماینده شهر کلیبر ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1645 مورد عملکرد جناب آقای حسین حاتمی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 74 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 26 درصد نیز حضور نداشته‌اند. حاتمی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1224 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 615 رای موافق، 120 رای مخالف و 23 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 466 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 185 در بین نمایندگان 

جناب آقای احمد محرم‌زاده‌یخفروزان نماینده شهر اهر ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1616 مورد عملکرد جناب آقای احمد محرم‌زاده‌یخفروزان ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 62 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 38 درصد نیز حضور نداشته‌اند. محرم‌زاده‌یخفروزان در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 999 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 573 رای موافق، 108 رای مخالف و 61 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 257 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 187 در بین نمایندگان 

جناب آقای یوسف داودی نماینده شهر سراب ( استان آذربایجان شرقی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1669 مورد عملکرد جناب آقای یوسف داودی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 52 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 48 درصد نیز حضور نداشته‌اند. داودی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 874 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 566 رای موافق، 165 رای مخالف و 18 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 125 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 192 در بین نمایندگان 

گزارش از عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top